آدرس
تهران سهروردی جنوبی کوچه ابرار غربی پلاک 41
شماره تماس
۳۰۰ ۱۱ ۸۸۸ ۰۲۱
اینستگرام
acopolymernik

تفاوت کامپاند و مستربچ:

سازوکار کامپاندها و مستربچ‌ها یکسان است اما تفاوت این دو ماده در میزان درصد اضافه شدن هرکدام در محصولات نهایی است. در حقیقت کامپاندها ترکیباتی هستند که به طور کامل و بدون هیچ‌گونه ترکیب اضافه‌ای برای تولید محصولات پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما در مقابل مستربچ‌ها را در برخی موارد نمی‌توان به تنهایی برای تولید یک قطعه تزریق پلاستیکی استفاده کرد لذا نیاز است که آن‌ها را همراه با پایه‌های پلیمری و افزودنی‌های لازم به طور مستقیم برای تولید محصول نهایی استفاده کرد.

کاربرد کامپاندهای پلیمری

کامپاند پلی‌اتیلن یکی از انواع کامپاندهای پلیمری است که در صنایع مختلف از جمله تولید لوله‌های آبیاری، لوله‌‌های تحت فشار و فیلم‌‌های بادی (دمشی) مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربرد دیگری که می‌توان نام برد، برای تولید سپر خودرو است، که نیاز یه کامپاند کردن پلی پروپیلن با یک ماده‌ی لاستیکی مانند EPDM جهت افزایش خواص ضربه پذیری در دمای محیط و دماهای منفی است.
از دیگر کاربردهای کامپاندهای پلیمری می‌توان به تولید لوازم خانگی و خودرو، تولید قطعات الکتریکی و الکترونیکی، ساخت ظروف یکبار مصرف و لبنی از طریق فرآیند ترموفرمینگ، لوله‌های فاضلابی (بوش فیت)، شیلنگ‌ها، لوله‌های پنج لایه و … اشاره کرد.
به طور کلی تولید یک کامپاند براساس سفارش مشتری و سطح توقعات او توسط شرکت های کامپاندینگ صورت می‌پذیرد.

کامپاند پلی‌اتیلن

یکی از انواع کامپاندهای پلیمری است که در صنایع مختلف از جمله تولید لوله‌های آبیاری، لوله‌‌های تحت فشار و فیلم‌‌های بادی (دمشی) مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر کاربردهای کامپاندهای پلیمری می‌توان به تولید لوازم خانگی و خودرو، تولید قطعات الکتریکی و الکترونیکی، ساخت ظروف یکبار مصرف و لبنی از طریق فرآیند ترموفرمینگ، لوله‌های فاضلابی (بوش فیت)، شیلنگ‌ها، لوله‌های پنج لایه و ... اشاره کرد. شرکت ما با تکیه بر تجربه مدیران و نیروی متخصص خود و آزمایشگاه های مجهز در زمینه تولید کامپاندهای پلیمری مستربچ گرانول و کامپاند ریسایکل مطابق با ترکیب مورد نیاز مشتریان گرامی جهت نیاز و مصرف آنها فعالیت میکند و از مشاوره و تولید تا حمل و نقل و صادرات جز خدمات ما برای جلب رضایت مشتریان گرامی است .

انواع کامپاندها

1. پلی‌اولیفین‌ها: این شامل پلی‌اتیلن (PE) و پلی پروپیلن (PP) است. این پلیمرها از هیدروکربن‌های ساده تشکیل شده‌اند و برای تولید انواع مختلف کامپاند‌های پلیمری به کار می‌روند. به عنوان مثال، کامپاندهای پلیمری شامل پلی‌اتیلن می‌توانند از الیاف گیاهی یا مواد شیمیایی دیگر بهره ببرند تا ویژگی‌های مکانیکی و فیزیکی آنها را بهبود بخشند.

2. پلی‌وینیل کلراید (PVC): PVC یکی از پلیمرهای محبوب در تولید کامپاند‌های پلیمری است. آن را می‌توان با موادی مانند مواد نرم‌کننده‌ها (به عنوان مثال فتالات) یا مواد پرکننده مختلف ترکیب کرد تا ویژگی‌های مختلفی مانند انعطاف‌پذیری، مقاومت به حرارت، و سختی را به آن اضافه کند.

3. پلی‌آمیدها (Nylon): این پلیمرها بسیار مقاوم و با استحکام بالا هستند و برای تولید کامپاند‌های پلیمری استفاده می‌شوند که به دلیل ویژگی‌های مکانیکی مناسب خود، مناسب برای کاربردهایی مانند صنایع خودروسازی و صنایع نساجی هستند.

4. پلی‌استرها (Polyesters): پلی‌استرها نیز در ترکیبات کامپاند‌های پلیمری برای تولید فیلم‌ها، الیاف، و مواد پوششی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، پلی‌استرها می‌توانند با مواد نرم‌کننده یا مواد ضد UV ترکیب شوند تا برای کاربردهای خاصی مناسب شوند.

5. پلی‌کربنات‌ها (Polycarbonates): این پلیمرها به دلیل شفافیت و مقاومت به ضربه، در کاربردهایی مانند تولید پنجره‌ها و لوازم الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها می‌توانند با مواد مختلفی ترکیب شوند تا ویژگی‌های مختلفی را به دست آورند.

6. پلی‌آمید‌های تقویت‌شده با الیاف (Fiber-Reinforced Polyamides): این نوع پلیمرها با افزودن الیاف گیاهی یا مواد تقویت‌کننده دیگر مانند الیاف کربنی یا شیشه‌ای تولید می‌شوند که ویژگی‌های مکانیکی قوی‌تری دارند و برای صنایع خودروسازی و ابزارهای مکانیکی مناسب هستند.

اهداف ما

اهداف مجموعه ما در سال جهش تولید با مشارکت مردم برای پیشبرد این هدف ، با توجه به اشراف به این صنعت بواسطه تجربه تیم متخصص خود در صنعت پلیمر و پلاستیک ، اهداف خود را بر این اصل بنا نهاده که با حذف واسطه ها در تامین نیاز صنایع پایین دستی ، تولید و معرفی و صادرات کالاهای ایرانی بویژه محصولات پتروشیمیایی نقش موثری ایفا کنیم. 8:53

موجود است، هم‌اکنون میتوانید سفارش دهید!
ناموجود!